“Juist omdat we zo dicht op de praktijk zitten, en we die praktijkervaring voortdurend combineren met onze nutritionele kennis, kunnen we snel schakelen bij veranderende omstandigheden. Van veranderingen in de stal tot veranderingen in de totale markt”, zegt Joost Sparla, technisch- en marketingdirecteur pluimvee bij ForFarmers. “Uiteindelijk resulteert de combinatie van maatwerk advies, techniek en nutritie tot aanzienlijk minder uitval en robuuste en lang productieve leghennen. Het doel wat ForFarmers zich eerder stelde om middels het voer een bijdrage te leveren aan het aanhouden van witte scharrelkoppels tot 100 weken en bruine koppels tot 90 weken wordt steeds vaker behaald. En dat ziet een pluimveehouder dus terug in zijn resultaten.”
Sinds kort kunnen veehouders ook real time toegang krijgen tot hun stal- en bedrijfsgegevens, een uitbreiding van het Agroscoop Platform, die puur prestaties achteraf meet. Met het nieuwe programma, Agroscoop Insight, is zowel de pluimveehouder als de adviseur namens ForFarmers in staat om direct te schakelen als er afwijkingen worden waargenomen. “Zo kunnen we gerichter klant-specifieke oplossingen bieden voor nog gezonder pluimvee, een verbeterde efficiëntie en een nog beter rendement op het boerenerf”, besluit Sparla.